Švenčionių rajonas.
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems
sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
Švenčionių rajonas yra teritorija,
kurioje yra daug miestų.
Pavyzdžiui, Švenčionių rajone yra:
- Švenčionys,
- Pabradė ir
- Švenčionėliai.
Švenčionių rajonas yra
netoli Baltarusijos sienos.
Baltarusija yra kita šalis.
Šis rajonas yra šalia:
- Ignalinos rajono,
- Molėtų rajono,
- Utenos rajono ir
- Vilniaus rajono.
Švenčionių rajonas yra didelis.
Šį rajoną sudaro seniūnijos.
Seniūnijos yra mažesnės teritorijos
nei rajonas.
Viena seniūnija gali būti:
- vienas kaimas,
- keli kaimai,
- keli miesteliai.
Čia yra 11 seniūnijų.
Pavyzdžiui, Švenčionių rajone yra
Švenčionėlių seniūnija.
2020 metais Švenčionių rajone gyveno
apie 23 tūkstančiai gyventojų.
Pavyzdžiui, maždaug tiek gyventojų
gyvena tokiuose miestuose:
- Utenoje,
- Kėdainiuose.
Didžiausi rajono miestai yra:
- Švenčionys,
- Švenčionėliai ir
- Pabradė.
Švenčionių miestas yra pagrindinis
Švenčionių rajono miestas.
Kviečiame Jus aplankyti Švenčionių rajoną.
Teksto originalą parengė Švenčionių rajono savivaldybės
administracijos Socialinės paramos skyriaus asmenų
su negalia reikalų koordinatorė Jorinta Venslauskienė
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
- Jorinta Venslauskienė
Tekstą vertino:
- Valdemaras Belopetrovič.
Teksto vertinimą koordinavo:
- Paula Stašaitienė.
Kas yra Švenčionių rajono savivaldybės meras?
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems
sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/

Rimantas Klipčius yra
Švenčionių rajono savivaldybės meras.
Savivaldybė yra tam tikra Lietuvos dalis.
Savivaldybėse gyvena žmonės.
Jose yra:
- miestų,
- kaimų,
- miškų.
Dabar Lietuva suskirstyta į įvairias savivaldybes.
Lietuvoje yra 60 savivaldybių, pavyzdžiui:
- Klaipėdos rajono savivaldybė,
- Vilniaus miesto savivaldybė,
- Kauno miesto savivaldybė.
Švenčionių rajono savivaldybė yra teritorija,
kurioje yra daug:
- miestų,
- miestelių,
- kaimų.
Pavyzdžiui, Švenčionių rajone yra:
- Švenčionys,
- Pabradė ir
- kiti miestai.
Švenčionių rajono savivaldybės meras
yra žmogus, kuris:
- vadovauja šios savivaldybės miestams,
- vadovauja šios savivaldybės kaimams,
- rūpinasi šių miestų ir kaimų reikalais.
Meras dirba savivaldybėje.
Savivaldybė yra įstaiga, kuri rūpinasi:
- tam tikrų miestų ir kaimų reikalais,
- tam tikrų miestų ir kaimų gyventojais.
Savivaldybėje dirba:
- meras,
- kiti darbuotojai.
Švenčionių rajono meras Rimantas Klipčius
vieną kartą per savaitę priima rajono gyventojus.
Tai reiškia, kad jeigu turite svarbių klausimų,
Jūs galite susitikti su meru.
Tuomet galėsite kartu aptarti šiuos klausimus.
Jūs galėsite pasiūlyti:
- kaip merui spręsti Jums svarbias problemas,
- kaip pagerinti rajono gyventojų gyvenimą.
Su meru susitikti galite kiekvieną trečiadienį:
- nuo 13:00 valandos iki
- 16:45 valandos.
Jeigu norite susitikti su meru,
Jūs turite iš anksto užsiregistruoti.
Jeigu norite užsiregistruoti, galite:
- paskambinti telefonu.
Skambinkite telefono numeriu +370 387 66372. - parašyti laišką elektroniniu paštu.
Parašykite elektroniniu paštu: [email protected]
Teksto originalą parengė Švenčionių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriaus
asmenų su negalia reikalų koordinatorė Jorinta Venslauskienė
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
- Jorinta Venslauskienė
Tekstą vertino:
- Valdemaras Belopetrovič.
Teksto vertinimą koordinavo:
- Paula Stašaitienė.
Kviečiame susipažinti su Švenčionių rajono savivaldybe
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems
sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
| Kas yra Švenčionių rajono savivaldybė?
Švenčionių rajono savivaldybė yra įstaiga. Toliau Švenčionių rajono savivaldybę vadinsime Savivaldybe. Dabar Lietuva suskirstyta į įvairias savivaldybes. Lietuvoje yra 60 savivaldybių, pavyzdžiui:
Švenčionių rajono savivaldybė yra vieta, kurioje yra daug:
Savivaldybė yra įstaiga, kuri rūpinasi:
Savivaldybėje dirba:
|
| Švenčionių rajono meras yra Rimantas Klipčius. Švenčionių rajono savivaldybės meras yra žmogus, kuris:
Su meru susitikti galite kiekvieną trečiadienį:
Jeigu norite susitikti su meru, Jūs turite iš anksto užsiregistruoti.
+370 387 66372.
Mūsų elektroninis paštas yra [email protected] |
| Ką daro Savivaldybė? Savivaldybė rūpinasi, kad žmonėms būtų gera gyventi Švenčionių rajone. |
| Savivaldybė ir jos darbuotojai
|
|
pavyzdžiui, kad viskas būtų padaryta laiku. |
|
|
|
pavyzdžiui, autobusus. |
| Savivaldybė ir jos darbuotojai
pavyzdžiui, poliklinikas. |
|
pavyzdžiui, mokyklas. |
|
Laisvalaikis yra laisvas laikas, kai žmogui nereikia, pavyzdžiui:
Tada jis gali veikti ką nori. Laisvalaikis yra, pavyzdžiui: |
|
|
|
pavyzdžiui, teatras. Savivaldybė ir jos darbuotojai |
|
|
|
|
Pavyzdžiui, kad susitiktų miesto šventėje.
| |
| Apie visus Savivaldybės darbus galite paskaityti internete. Paspauskite mėlyną nuorodą: https://svencionys.lt/meras/veiklos-ataskaitos/ Tada Jums atsidarys internetinis puslapis. Jeigu reikia pagalbos, galite paprašyti:
kad padėtų patikrinti informaciją. |
| Kam vadovauja Savivaldybė? Švenčionių rajonas yra didelis. Šį rajoną sudaro seniūnijos. nei rajonas. Viena seniūnija gali būti:
Čia yra 11 seniūnijų. Pavyzdžiui, Švenčionyse yra Švenčionėlių seniūnija. Švenčionių rajono savivaldybė vadovauja 11 seniūnijų.
Jeigu norite sužinoti, Kam dar vadovauja Savivaldybė, Paspauskite mėlyną nuorodą: https://svencionys.lt/savivaldybe/struktura-ir-kontaktai/savivaldybes-istaigos/ |
Kaip gauti pagalbą iš Savivaldybės?
Jeigu norite gauti pagalbą iš Savivaldybės, Jūs galite: | |
|
+370 387 66372. |
|
|
|
Savivaldybės adresas yra Vilniaus gatvė 19, Švenčionys, Lietuva. Šioje vietoje dirba Savivaldybės darbuotojai. |
| Kada dirba Savivaldybė?
Savivaldybė:
Dieną prieš šventę Savivaldybė dirba 1 valanda trumpiau. Šventinės dienos yra:
Velykų diena kiekvienais metais skiriasi,
|
Teksto originalą parengė Švenčionių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus asmenų su negalia reikalų koordinatorė Jorinta Venslauskienė
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
Tekstą vertino:
Teksto vertinimą koordinavo:
| |
Iliustracijų šaltiniai:
|
Informacija apie Švenčionių rajono savivaldybės interneto puslapį
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems
sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
| Kas yra parašyta Švenčionių rajono savivaldybės interneto puslapyje? Savivaldybės interneto puslapyje yra parašyta informacija apie:
|
| Savivaldybės interneto puslapyje informacija yra parašyta šiomis kalbomis:
Visa informacija parašyta lietuvių kalba. |
|
Svarbiausia informacija parašyta ir anglų kalba. |
|
Svarbiausia informacija parašyta ir lenkų kalba. |
| Kalbą galite pasirinkti |
Savivaldybės interneto puslapyje
| |
| Jeigu norite skaityti informaciją lengvai suprantama kalba, paspauskite mėlyną skaitančio žmogaus ženklą. Tai yra lengvai suprantamos kalbos simbolis.
Skaitančio žmogaus ženklą rasite interneto puslapio viršuje. |
| Savivaldybės interneto puslapyje
|
| Gestų kalba yra ženklų kalba. Kai žmogus kalba gestų kalba, jis:
Gestų kalbą dažniausiai naudoja žmonės, kurie labai prastai girdi arba visai negirdi. Bet Jūs galite išmokti gestų kalbos net ir jeigu galite girdėti. Jeigu norite pamatyti informaciją gestų kalba, spauskite rankų ženklą. Rankų ženklas yra interneto puslapio viršuje. |
| Kokią informaciją galiu rasti Savivaldybės interneto puslapyje? Informacija apie Savivaldybę interneto puslapyje Interneto puslapyje yra daug skyrių ir daug skirtingos informacijos. 5 pagrindinius skyrius, kuriuos galite rasti mūsų interneto puslapyje.
|
| Kokie skyriai yra Savivaldybės interneto puslapyje? Savivaldybės interneto puslapyje yra 5 labai svarbūs skyriai.
Pavyzdžiui, tai yra informacija apie:
|
| Puslapio pradžioje yra langelis, kuris vadinasi „Klausimai“. Langelyje „Klausimai“ yra parašyti atsakymai į klausimus apie Savivaldybę, |
| 2. Antras skyrius: Šiame skyriuje yra parašyta informacija apie:
Šiame skyriuje yra parašyta informacija apie darbus, kuriuos dirba Savivaldybės darbuotojai. |
| 4. Ketvirtas skyrius: „Renginių kalendorius“ Šiame skyriuje yra kalendorius. Kalendoriuje yra pažymėti visi renginiai, kurie vyksta Savivaldybėje. |
| 5. Penktas skyrius: „Kontaktai“
pavyzdžiui, telefono numerį.
Funkcijos yra tai, ką žmogus dirba savo darbo vietoje. |
Teksto originalą parengė Švenčionių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriaus
asmenų su negalia reikalų koordinatorė Jorinta Venslauskienė
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
- Jorinta Venslauskienė
Tekstą vertino:
- Birutė Pocevičiūtė.
Teksto vertinimą koordinavo:
- Paula Stašaitienė.
Iliustracijų šaltiniai:
- https://arasaac.org/
- https://www.freepik.com/
- https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
- Microsoft Word piktogramų bazė.
Kas yra socialinės kortelės?
Ir kaip jomis naudotis?
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems
sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read
Nuo 2024 metų sausio 1 dienos
Lietuvoje atsirado socialinės kortelės.
Socialinė kortelė yra tokia kortelė,
kuria galite mokėti už prekes.
Šios prekės gali būti, pavyzdžiui:
- mėsa,
- daržovės.
Jeigu Jūs turėsite socialinę kortelę,
Jūs pats galėsite pasirinkti,
ką norėsite nusipirkti. Todėl:
- Jums nereikės stovėti eilėse ir
laukti maisto produktų, kuriuos dalina
pagal tvarkaraštį, kurį paskelbė iš anksto.
Tai reiškia, kad Jums nebereikės
tvarkaraščio, kuriame yra parašytas laikas:
- kada ir
- kur
Jums reikia ateiti,
jeigu Jūs norite gauti maisto.
- Jūs galėsite patys pasirinkti tuos produktus,
kurie Jums patinka ir yra Jums reikalingi.
- Jūs galėsite pirkti produktus tada,
kada Jums bus patogu.
Kaip Jūs galite gauti socialinę kortelę?
Jeigu norite gauti socialinę kortelę,
Jūs turite kreiptis į:
- savo miesto seniūniją arba
- savo kaimo seniūniją.
Ten dirba žmonės,
kurie Jums padės gauti socialinę kortelę.
Kiekvienas rajonas yra suskirstytas į seniūnijas.
Viena seniūnija gali būti, pavyzdžiui:
- vienas kaimas,
- keli kaimai.
Kas gali gauti socialinę kortelę?
Socialinę kortelę gali gauti žmonės,
kurie per mėnesį gauna ne daugiau nei
235,50 euro.
Jeigu norite sužinoti daugiau informacijos
apie tai, kas gali gauti socialinę kortelę,
galite paspausti mėlyną nuorodą:
Kur ir kada galite atsiimti socialinę kortelę?
Jeigu norite gauti socialinę kortelę,
Jums reikės parašyti prašymą.
Prašymas yra dokumentas.
Kai parašysite prašymą, darbuotojas Jums praneš:
- kur ir
- kada
galėsite pasiimti socialinę kortelę.
Kada į socialines korteles bus pervedami pinigai?
Pinigai į socialinę kortelę Jums bus pervedami:
- kovo 15 dieną,
- birželio 14 dieną,
- rugsėjo 15 dieną,
- ir gruodžio 15 dieną.
Socialine kortele žmonės galėjo pradėti naudotis
nuo 2024 metų kovo 15 dienos.
Tai reiškia, kad socialinės kortelės jau veikia
visoje Lietuvoje.
Su socialine kortele Jūs galite gauti produktų.
Teksto originalą parengė Švenčionių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriaus
asmenų su negalia reikalų koordinatorė Jorinta Venslauskienė
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
- Jorinta Venslauskienė
Tekstą vertino:
- Valdemaras Belopetrovič.
Teksto vertinimą koordinavo:
- Paula Stašaitienė.
Tai yra naujienų svetainė, kurioje skelbiamos naujienos lengvai suprantama kalba.
Svetainės nuoroda: https://skaityklengvai.lt






























