Naujienos|

Besitęsiant vienam sudėtingiausių eismo sąlygų sezonui – žiemai, AB „Kelių priežiūra“ sukūrė interaktyvų kelių priežiūros žiemą žemėlapį, kuris viešai kiekvienam pasiekiamas čia: https://ziema.keliuprieziura.lt/. Jis padės informuoti eismo dalyvius apie planuojamus ir atliktus valstybinės reikšmės kelių sniego ir ledo valymo bei ledą tirpdančių medžiagų barstymo darbus, taip pat suteiks informaciją apie kelių priežiūros technikos lokaciją priežiūros maršrutuose.

Interaktyviame žemėlapyje vairuotojai ir kiti eismo dalyviai kviečiami stebėti ne tik pastarųjų ir būsimų 8 valandų „Kelių priežiūros“ darbus, bet ir kiek iš viso per sezoną yra panaudota slidumą mažinančių medžiagų. Visuomenei sudaryta galimybė stebėti, kiek kilometrų atlikdami darbus nuvažiavo mechanizmai ir kiek realiu laiku mechanizmų dirba keliuose.

Siekiama atvirumo ir edukavimo

„Saugumas keliuose – mūsų visų svarbiausias prioritetas. Žemėlapyje realiu laiku aiškiai matomas mechanizmų darbas, taip pat 8 val. į priekį planuojami jų maršrutai. Tai neabejotinai padės vairuotojams suprasti kelių priežiūros darbų apimtis, planuojamus darbus bei panaudotus resursus. Be to, leis susiplanuoti dar saugesnes keliones“, – žemėlapio pristatymo renginyje kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Audriaus Vaitkaus, šis žingsnis bendrovei istorinis, nusakantis jos brandą.

„Siekdami įgyvendinti iškeltas strategines kryptis, tokias kaip kokybė ir saugumas keliuose bei skaidrumas, nuolat ieškome būdų, kaip efektyvinti bendrovės veiklą, atliepti kelių naudotojų lūkesčius ir teikti kokybiškas paslaugas visuomenei. Šis žemėlapis – puiki galimybė plačiau atverti kelių priežiūros veiklos valstybinės reikšmės kelių tinkle duris visuomenei bei savalaikiai pasidalinti aktualia informacija“ – teigė AB „Kelių priežiūra“ vadovas.

Žiemos sezonu galima pastebėti, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas sniegas arba šiurkštinama apledijusi danga. Taip yra todėl, kad žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Daugiau apie valstybinių kelių priežiūros lygius galima skaityti čia.

Tačiau net ir pasitelkiant visas kelių priežiūros galimybes, sprendimų paramos sistemas, neįmanoma 100 proc. užtikrinti, kad jokiame ruože nesusidarys slidi danga, todėl labai svarbus ir vairuotojų įsitraukimas.

Žiema neleido atsikvėpti

Per pastaruosius 3 mėnesius nuo lapkričio iki sausio pabaigos, bendrovės mechanizmai nuvažiavo net 1,6 mln. km – tai yra atstumas, prilygstantis daugiau nei 25 kelionėms aplink žemę. Nuo žiemos sezono pradžios iki dabar jau panaudota virš 120 tūkst. tonų druskos.

Be naujai pristatyto interaktyvaus žemėlapio, „Kelių priežiūra“ visuomenei jau yra atvėrusi slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį. Jame vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą.

Taip pat bendrovė yra paskelbusi ir kelių priežiūros lygių žemėlapį, kuriame galima pasitikrinti, kuriam lygiui priklauso vienas ar kitas valstybinės reikšmės kelias.

„Kelių priežiūra“ primena, kad bendrovė atsakinga tik už valstybinės reikšmės kelių, bei šių kelių tąsą gyvenvietėse, priežiūrą. Už gatvių priežiūrą gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės.

AB „Kelių priežiūra“ atlieka 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių priežiūrą visoje Lietuvoje. Žiemą bendrovė užtikrina, kad keliai būtų pravažiuojami, kitu metu – gerina kelių kokybę, atnaujindama susidėvėjusias kelių dangas, profiliuodama žvyrkelius, prižiūrėdama kelio statinius, želdinius ir kt.

Comments are closed.

Close Search Window