2025 m. spalio 28 d. – lapkričio 13 d. Švenčionių rajone vykusiuose mokymuose dalyvavo 16 gimnazijų biologijos, chemijos ir fizikos mokytojų. Mokymai vyko pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) II projekto 45-ąją veiklą. Programą sudarė du nuotoliniai ir vienas kontaktinis užsiėmimas.
Užsiėmimai apėmė paskaitas ir praktines veiklas, orientuotas į tyrinėjimu grįstą mokymąsi, STEAM metodus ir gamtos mokslų priemonių taikymą. Dalyviai nagrinėjo atnaujintos mokymo bazės panaudojimo galimybes ir eksperimentinės veiklos metodus, aptarė mokinių įtraukimo būdus, naudojant šiuolaikines priemones.
Mokymus vedė Rigonda Skorulskienė – fizikos mokytoja ekspertė, vadovėlių autorė, LFMA prezidentė ir STEAM ugdymo tinklo konsultantė. R. Skorulskienė žinoma dėl praktinio požiūrio į mokymą bei gebėjimo susieti teoriją su realiais pavyzdžiais, todėl dalyviai ypač vertino jos įžvalgas ir metodines rekomendacijas.
Svarbi programos dalis buvo skirta mokinių individualios pažangos stebėsenai – aptarti pažangumo kriterijų formulavimo principai, taikomi būdai ir grįžtamojo ryšio strategijos. Pedagogai nagrinėjo, kaip pažangos vertinimo procesas gali tapti mokinio augimą skatinančiu, o ne vien rezultatus fiksuojančiu mechanizmu.
Dalyviai pabrėžė, kad šie mokymai padėjo giliau suprasti tiriamųjų darbų planavimą ir rezultatų analizę, sustiprino gebėjimą taikyti aktyviuosius mokymo(si) metodus bei racionaliai naudoti turimas gamtos mokslų priemones. Praktinių veiklų metu jie išbandė įvairias priemones ir metodus, kurie padės tikslingiau organizuoti tiriamąją ir STEAM veiklą pamokose.
Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos STEAM koordinatorė Julija Kurbanova
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

























