Vadovaujantis Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193 „Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo“, skelbiamas konkursas Švenčionių rajono meno mokyklos (toliau – Mokykla) direktoriaus pareigoms eiti.
Pagrindinės pareigybės funkcijos
- Direktorius:
1.1. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti ir uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius, inicijuoja Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;
1.2. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui;
1.3. tvirtina:
1.3.1. Mokyklos struktūrą, išnagrinėjęs Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero ar jo įgalioto asmens pasiūlymus dėl jos;
1.3.2. Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, išnagrinėjęs Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens pasiūlymus dėl pareigybių skaičiaus;
1.3.3. Mokyklos tarybos ir Savivaldybės mero pritarimu Mokyklos strateginį planą;
1.3.4. Mokyklos tarybos pritarimu Mokyklos metinius veiklos planus;
1.3.5. Mokyklos tarybos ir Savivaldybės mero ar jo įgalioto Švenčionių rajono savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio vadovo pritarimu Mokyklos ugdymo planą;
1.3.6. formalųjį švietimą papildančio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas;
1.3.7. Mokyklos mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
1.3.8. suderinęs su Mokyklos darbuotojų atstovu (atstovais) ir mokyklos taryba Mokyklos darbo tvarkos taisykles, kuriose taip pat turi būti nustatytos Mokyklos bendruomenės narių teisės, pareigos ir atsakomybė;
1.3.9. darbų saugos ir sveikatos instrukcijas, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
1.4. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
1.5. atstovauja Mokyklai teismuose, valstybės ir savivaldybės institucijose bei santykiuose su trečiaisiais asmenimis;
1.6. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;
1.7. sudaro metodinę tarybą, kitas teisės aktuose ir šiuose Nuostatuose numatytas komisijas, darbo grupes;
1.8. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų (mokytojų, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) sudarymą ir skatina jų veiklą;
1.9. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
1.10. atlieka Mokyklos asignavimų valdytojo funkcijas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, valdo, naudoja ir disponuoja Mokyklos turtu ir lėšomis teisės aktų nustatyta tvarka, rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
1.11. priima į Mokyklą mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro su jais mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
1.12. nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, tvirtina Mokinių elgesio taisykles, vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, skiria už mokinio elgesio normų pažeidimą mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
1.13. kuria ir atsako už sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto ir patyčių apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką Mokykloje, imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta ar kitokio pobūdžio išnaudojimas:
1.13.1. praneša nedelsdamas apie pastebėtą smurto atvejį smurtaujančio (smurtaujančių) ir smurtą patyrusio (patyrusių) vaiko (vaikų) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai valstybės ir Savivaldybės institucijoms pagal kompetenciją;
1.13.2. praneša nedelsdamas Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnybai ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie smurto atvejus, kai smurtauja ar smurtą patiria Mokyklos darbuotojai ir sudaro sąlygas smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui gauti psichologinę pagalbą;
1.13.3. užtikrina, kad Mokyklos mokiniai ir jų tėvai (globėjai, rūpintojai) nedelsiant neatlygintinai gautų psichologinę pagalbą, jei mokinys patyrė smurtą, prievartą ir kitokio pobūdžio išnaudojimą arba pats smurtavo;
1.14. priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, nustato darbuotojams, išskyrus mokytojus, metų lūkesčius, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius, vertina praėjusių kalendorinių metų veiklą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
1.15. sudaro sąlygas mokytojams kelti kvalifikaciją, atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
1.16. teikia informaciją darbuotojų atstovui (atstovams) ir su juo (jais) konsultuojasi Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
1.17. teikia kiekvienais metais Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia Mokyklos metinę veiklos ataskaitą;
1.18. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti įstatymų nustatyta tvarka ant Mokyklos pastatų ar Mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis;
1.19. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
1.20. užtikrina, kad Mokykloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Mokyklos nuostatų;
1.21. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
1.22. atsako už demokratinį Mokyklos valdymą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, už Mokyklos finansinę veiklą, racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą, Mokyklos informacijos apie Mokykloje vykdomas formalųjį švietimą papildančio ugdymo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus viešą skelbimą, už Mokyklos veiklos rezultatus;
1.23. atlieka kitas teisės aktuose, Mokyklos nuostatuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
Pareiginės algos koeficientas: 2,3798–2,4018 pareiginės algos bazinio dydžio (priklausomai nuo pedagoginio darbo stažo).
Kvalifikaciniai reikalavimai pretendentui
Direktorius, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- Turėti ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštojo mokslo kvalifikaciją, arba teisės aktų nustatyta tvarka pripažintą kaip lygiavertę užsienyje įgytą kvalifikaciją.
- Atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
2.1. turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą;
2.2. turėti ugdymo mokslų arba verslo vadybos, arba viešojo administravimo magistro kvalifikacinį laipsnį, įgytą baigus švietimo vadybos (lyderystės) studijas, arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, taip pat turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas);
2.3. būti išklausęs pedagoginių ir psichologinių žinių kursą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, turėti ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą arba ne mažesnę kaip 2 metų profesinės veiklos, kuri atitinka V ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patirtį mokyklos vykdomų neformaliojo vaikų švietimo programų srityje;
2.4. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ar savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo (toliau – Aprašas) 5.1 papunktyje apibrėžtos lyderystės mokymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas turėtų būti ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai). - Turėti Aprašo 5 punkte nustatytas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas.
- Turėti ne mažesnę kaip vienų metų nepertraukiamo vadovavimo ne mažesnei kaip 5 suaugusių asmenų grupei (grupėms) patirtį arba turėti ne mažesnę kaip vienų metų švietimo organizavimo ir (ar) priežiūros nepertraukiamą patirtį, įgytą viešojo administravimo institucijoje arba švietimo pagalbos įstaigoje. Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, taip pat patirtis vykdant asmenų, vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, pavaduotojo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kai reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti pavaldžių asmenų grupės darbą.
- Mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, apibrėžtą Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
- Ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu (pagal 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą (ES) Nr. 2018/646 dėl bendros geresnių paslaugų, susijusių su įgūdžiais ir kvalifikacijomis, teikimo sistemos („Europass“), kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2241/2004/EB) mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių). Užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas vadovaujantis Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“. Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį.
- Būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Švietimo įstatyme.
- Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijos suvokiamos kaip asmens bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų bei žinių visuma, reikalinga sėkmingai profesinei veiklai ir esanti pagrindas sėkmingai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Jos atitinka švietimo tikslus ir yra grindžiamos pagarba asmens orumui ir savitumui, tikėjimu kiekvieno žmogaus galimybėmis, mokymosi visą gyvenimą samprata, puikiu švietimo, mokymosi supratimu, žmogaus pažinimu, demokratiško vadovavimo principų išmanymu. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas sudaro:
8.1. lyderystė mokymui ir mokymuisi (turi žinių ir gebėjimų vadovauti įgyvendinant ugdymo programą (-as), suvokia ir geba sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio įtraukčiai ir pažangai, geba organizuoti darbuotojų profesinį tobulėjimą, turi įgūdžių kurti ir puoselėti partnerystę ir visų bendruomenės narių bendradarbiavimą bei nuolat besimokančią organizaciją);
8.2. švietimo įstaigos ateities kūrimas (turi žinių ir gebėjimų kurti švietimo įstaigos viziją ir siekia ją įgyvendinti, geba taikyti inovacijas ir vertina bei skatina bendruomenės kūrybiškumą, geba inicijuoti organizacinius pokyčius ir geba atsakingai juos valdyti);
8.3. švietimo įstaigos gyvenimo valdymas (turi žinių ir gebėjimų valdyti organizacijos struktūrą, procesus ir išteklius, geba priimti pagrįstus sprendimus, geba organizuoti efektyvią komunikaciją, turi žinių ir geba valdyti viešuosius ryšius);
8.4. komandos formavimas ir įgalinimas (turi žinių ir gebėjimų pritraukti ir įgalinti talentus; puoselėti santykius ir organizacijos mikroklimatą);
8.5. asmeninis meistriškumas (suvokia emocinės kompetencijos svarbą ir ją nuolat tobulina; geba konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, geba sistemiškai mąstyti ir nuolat tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, daryti įtaką komandai). - Aprašo 5 punkte nurodytų vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimą ar vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą atlieka švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašu.
Pretendento pateikiami dokumentai
- Prašymas dalyvauti konkurse.
- Asmens tapatybę ir išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijos.
- Gyvenimo aprašymas, parengtas Europass CV formatu lietuvių kalba.
- Vadovavimo švietimo įstaigai gairės, kuriose išdėstyti pretendento siūlymai dėl atitinkamos švietimo įstaigos, į kurios vadovo pareigas pretenduojama, veiklos (tikslų, prioritetų, jų įgyvendinimo būdų ir kt.), taip pat pretendento nuostatos apie vadovavimą ir vadovo vaidmenį. Gairėse turi atsispindėti pretendento gebėjimai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Vadovavimo švietimo įstaigai gairių apimtis neturi būti didesnė kaip 10 000 spaudos ženklų (iki 5 puslapių teksto).
- Pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo arba jam prilyginto vertinimo ataskaitos, išduotos Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V-518 „Dėl Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka (toliau – kompetencijų vertinimo ataskaita), kopiją. Kompetencijų vertinimo ataskaitoje nurodytas balų skaičius turi būti ne mažesnis kaip 8 balų.
- Darbo stažą patvirtinančių dokumentų kopijos.
- Užsienio kalbos pagal Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams apraše nustatytus reikalavimus mokėjimo lygį patvirtinančio dokumento kopija (-os). Kalbos mokėjimo lygį patvirtinančiame dokumente turi būti patvirtinta, kad tokį lygį asmuo yra įgijęs, ar lygis patvirtinamas išlaikytu atitinkamo lygio egzaminu (-ais).
- Dokumentų, liudijančių kitų kvalifikacinių reikalavimų atitikimą, kopijos (jeigu tokius dokumentus turi).
- Gali būti pateikta buvusių darbdavių rekomendacijos
Konkurso paskelbimo data: 2025-09-22
Pretendentų atrankos posėdžio data: 2026 m. sausio 22 d.
Pretendentas dokumentus pateikia
elektroniniu paštu grazina.svarauskiene@svencionys.lt arba, jei tai neįmanoma, registruotu laišku ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 13 d. (įskaitytinai) adresu: Švenčionių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui, 301 kab. (Vilniaus g. 19, 18117 Švenčionys). Tel. pasiteirauti: (0 387) 66 367, +370 616 20 657.
Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 13 d. (įskaitytinai) sutikrinami su kopijomis ir grąžinami. Pretendentams, nepateikusiems nurodytų privalomų dokumentų, ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai neatitinka dokumentų kopijų, neleidžiama dalyvauti konkurse. Pretendentai, kurie atitinka kvalifikacinius reikalavimus ir yra pateikę privalomus šiame skelbime nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki atrankos posėdžio informuojami, kad yra kviečiami į atrankos posėdį (kiekvienam pretendentui pranešamas individualus laikas atvykti į atranką, tiksli atrankos vieta ir numatoma trukmė; jei atrankos posėdis bus vykdomas nuotoliniu būdu, vietoj atrankos vietos pateikiama prisijungimo nuoroda), o pretendentai, neatitinkantys kvalifikacinių reikalavimų ar šiame skelbime nurodyta tvarka nepateikę dokumentų, informuojami, kad į atrankos posėdį kviečiami nebus.
Kita informacija
Pretendentas, pateikęs prašymą dalyvauti konkurse, vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijoms įvertinti turi registruotis per 10 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo dienos Nacionalinėje švietimo agentūroje https://www.nsa.smm.lt/stebesenos-ir-vertinimo-departamentas/vadovu-ir-pedagogu-vertinimas/pretendentu-kompetenciju-vertinimas