Programa „Tūkstantmečio mokyklos“|

Įgyvendinant švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ 40 ir 103 veiklas,  Švenčionių r. Pabradės „Ryto“ gimnazijoje vyko kultūrinio ugdymo kompetencijų tobulinimo programos „Kultūros edukacijos modeliai ir metodai“ ir pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programos „Kultūrinio ugdymo integravimo į mokomuosius dalykus mokymai pedagogams“ mokymai.

Programos „Kultūros edukacijos modeliai ir metodai“ mokymai vyko 2025 m. vasario-gegužės mėnesiais Pabradės „Ryto“ gimnazijoje nuotoliniu ir kontaktiniu būdu. Mokymų tikslas – išmokti šiuolaikiškų kultūros edukacijos metodų, gebėti integruoti kultūrinius elementus į ugdymo procesą, vykdomą įvairiose erdvėse. Šiuose mokymuose dalyvavo 15 įvairių dalykų mokytojų. Daug dėmesio buvo skirta kultūros edukacijos modelių analizavimui, praktinių metodų taikymui, aptartos kultūros edukacijos integravimo galimybės į dalykų mokymo programas. Kvalifikacijos tobulinimo mokymus vedė lektorės Lina Sirgedienė, Andželika Aleksandravičiūtė, Inga Norkūnienė. Lektorės kalbėjo apie fenomenu grįstą ugdymą, kaip mokymasis galėtų tapti nuotykiu, mokė, kaip kultūros elementus integruoti į įvairių dalykų mokymąsi. Taip pat pasidalino praktinėmis rekomendacijomis ir leidiniais „Mokymasis už klasės ribų”, „Mokymasis miesto erdvėse. Strategijos”, „Mokyti(s) muziejuje: distopija ar realybė?”.

Ilgalaikėje kvalifikacijos tobulinimo programoje „Kultūrinio ugdymo integravimo į mokomuosius dalykus mokymai pedagogams“ dalyvavo 20 įvairių dalykų mokytojų. Šių mokymų tikslas – suteikti pedagogams teorinių ir praktinių žinių apie kultūrinio ugdymo integravimą į įvairius mokomuosius dalykus, skatinti tarpdalykinį bendradarbiavimą ir kultūrinių kompetencijų ugdymą. Mokymai vyko 2025 m. gegužės – birželio mėnesiais. Lektorė Jolita Morkūnaitė, edukologijos ir švietimo vadybos magistrė, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos direktorė, dailės mokytoja ekspertė, parengė ir įgyvendino 60 akademinių valandų ilgalaikę kvalifikacijos tobulinimo programą, iš jų 28 akad. val. buvo skirta mokytojų kompetencijų tobulinimui auditorijoje, 16 ak. val. – savarankiškam besimokančiųjų darbui, 16 akad. val. – pažintiniams mokomiesiems dalyvių vizitams kultūros įstaigose ir organizacijose Vilniuje. Lektorė vedė mokymus ir parengė mokomąją medžiagą Pabradės „Ryto” gimnazijos mokytojams šiomis temomis: Kultūrinės kompetencijos ir jos taikymo teoriniai aspektai, tarpdalykinė integracija ir jos sąsajos su kultūra, tarpdalykinės integracijos ugdymo metodai, skatinantys keitimąsi gerosiomis ugdymo patirtimis, praktines refleksijas. Išvykos į Vilnių metu mokytojai lankėsi Lojotekoje – edukacijų medijų centre, kuriame dalyvavo pažintinėje veikloje apie šiuolaikines medijas, informacijos sklaidą ir medijų raštingumą. Lankydamiesi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje susipažino su bibliotekos veikla, ištekliais ir šiuolaikinėmis edukacinėmis galimybėmis ir čia esančiu inovacijų bei kultūros skleidimo centru. Mokymų dalyviai aplankė reikšmingiausius senamiesčio sakralinius objektus – Vilniaus bažnyčias, grožėjosi jų architektūra ir istorija. Mokytojai liko sužavėti pasivaikščiojimu po Bernardinų sodą ir išgirstu pasakojimu apie sodo atsiradimą. Taip pat atminty įstrigo netradicinė pažintis su miesto istorija – „Kalbančių skulptūrų“ projektas, kuriame prabilo Žemaitės skulptūra bei KGB pastato siena (dabar – Genocido aukų muziejus). Išvyką vainikavo pasivaikščiojimas po Žemutinę pilį besiklausant „Slaptos meilės“ audiogido.

Mokymų metu daug dėmesio skirta naujai išgirstos medžiagos aptarimui, apibendrinimui, grįžtamajam ryšiui bei refleksijai.

Kultūrinio ugdymo koordinatorė Zita Daškevičienė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Comments are closed.

Close Search Window