2024 m. gruodžio 5 d. Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijoje šurmuliavo pulkas rajono gimnazistų, atvykusių į Lyderystės forumą kalbėtis apie lyderystę ir mokytis lyderystės. Tai tęstinė Lietuvos projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ Švenčionių r. sav. pažangos plano Lyderystės veikiant srities veikla. Pirmasis šio projekto rajono lyderių susitikimas – 2024 m. birželio 11–13 d. vykusi 3 d. vasaros stovykla keturių rajono gimnazijų: Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo, Švenčionių Z. Žemaičio, Pabradės „Žeimenos“ ir Pabradės „Ryto“ – mokinių tarybų atstovams. Stovykla taip sustiprino dalyvių motyvaciją veikti, kad Švenčionėlių gimnazistams gimė idėja 2024 m. rugsėjį organizuoti visų rajono gimnazijų mokinių tarybų atstovų plaukimą baidarėmis ir taip nešti žinią apie puikias galimybes veikti kartu.
Lyderystės forumo tikslas – mokytis lyderystės ir komandinio darbo, suburti rajono gimnazijų mokinių savivaldą bendradarbiauti. Renginyje dalyvavo Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo, Švenčionių Z. Žemaičio, Pabradės „Žeimenos“, Pabradės „Ryto“ gimnazijų mokinių tarybų atstovai, juos kuruojantys pedagogai ir garbūs svečiai: Švenčionių rajono savivaldybės vicemeras Erikas Demidovas, Švenčionių rajono savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė (jaunimo reikalų koordinatorė) Inga Varnienė, buvęs Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos prezidentas Juozas Žižys, gimnazijos lyderės Amelijos Maldžiūtės mama Loreta.
Sveikinimo žodį tarusi Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos direktorė Asta Turskienė pabrėžė, kad lyderystė – iniciatyvumas, empatiškumas ir tarnystė žmogui. Šią lyderystės sampratą papildė Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos mokinė Emilija Martinkėnaitė, forume pristačiusi gimnazijos mokinių apklausos „Lyderystės samprata gimnazijoje“, vykdytos 2024 m. lapkritį, rezultatus. Apklausa atskleidė, kad daugelį gimnazijos mokinių motyvuoja, skatina veikti Mokinių tarybos aktyvumas ir realūs, matomi rezultatai. Renginio vedėjai Rugilė Chaleckaitė, gimnazijos mokinių tarybos narė, ir Radminas Leleiva, gimnazijos prezidentas, tikslingai pakvietė rajono gimnazijų mokinių tarybų atstovus pasidalinti mokinių savivaldos sėkmėmis.
Švenčionių Z. Žemaičio gimnazija pabrėžė, kad jų sėkmės receptas – efektyvi komunikacija, gebėjimas susitarti, tinkamas pareigų ir darbų pasiskirstymas, komandinis darbas. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos mokinių taryba pasidžiaugė prasmingais ir įdomiais renginiais, dalyvavimu mainų projektuose ir socialinėse akcijose. Įvardijo teigiamą tokios veiklos poveikį mokiniams: didesnis mokinių įsitraukimas, geresnė komunikacija su administracija, tolerantiškos aplinkos kūrimas. Kritiškai įsivertino ir iššūkius, pasidalino ateities planais. Pabradės „Ryto“ gimnazijos atstovai papasakojo, kaip jiems sekėsi sutelkti mokinius bendrai gimnazijos veiklai, organizuojant įdomius renginius mokytojams ir mokiniams. Apibendrindami įprasmino įvardytą veiklą, nes, anot mokinių, taip gimnazijoje yra ugdomos socialinė, emocinė, saviraiškos, komunikavimo ir kūrybiškumo kompetencijos. Forumo šeimininkai švenčionėliškai, kalbėdami apie savo sėkmę, apibendrino ir kitų mokyklų išsakytas mintis: gera komunikacija, iniciatyvumas, organizuotumas, bendradarbiavimas – geros komandos rodiklis ir sėkmė.
Po komandų prisistatymų gimnazijos direktorė Asta Turskienė ir forumo svečiai: vicemeras Erikas Demidovas, specialistė Inga Varnienė, gimnazijos prezidentas Juozas Žižys, mama Loreta Maldžiuvienė – dalyvavo diskusijoje „Kas svarbiau: lyderis ar komanda?“. Diskusijos moderatorių Rugilės Chaleckaitės ir Gabijos Babrauskaitės sudėtingi klausimai svečiams žadino ir žiūrovų susidomėjimą, nes į klausimus „Ar geru lyderiu gimstama, ar juo tampama?“, „Ar lyderis turi būti tas, kuris priima galutinius sprendimus?“, „Kas svarbiau: lyderio patirtis ar komandos iniciatyvumas?“ nebuvo vieno ir vienodo atsakymo. Be diskusijos, mokiniai turėjo unikalią galimybę dalyvauti interaktyvioje paskaitoje „Lyderystė veikiant“. Jos metu gimnazistai ne tik aptarė, kas yra lyderystė ir kokių savybių reikia lyderiui, bet diskutuodami nagrinėjo jaunimui aktualias temas, kaip įkvėpti kitus, kaip efektyviai veikti komandoje, spręsti iššūkius.
Dėkojame visiems dalyviams už aktyvų įsitraukimą ir įdomias įžvalgas. Tikimės, kad šis forumas buvo puiki proga ne tik pasisemti naujų žinių, bet ir sustiprinti motyvaciją veikti drąsiai ir atsakingai.
Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos TŪM projekto koordinatorė Daiva Veronika Kašina