Pavadinimas
Aprašymo turinys
Pavadinimas
Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimas ir mokėjimas
Paslaugos teikimo periodas
Nuo 2000-05-02
Aprašymas
Gyvenamąją vietą būste deklaravę arba būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijas (toliau – kompensacijos), jeigu kreipimosi dėl kompensacijų metu atitinka šiuos ir kitus Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytus reikalavimus:
1. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto vertė neviršija nustatyto turto vertės normatyvo.
1 dalies redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kai sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, arba kai sueina jų paskelbimo terminai.
2. Kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo, vienas gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka Įstatyme nustatytas sąlygas.
3. Įsiskolinusieji už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar) geriamąjį vandenį su energijos, kuro, vandens tiekėjais yra sudarę sutartį dėl dalies skolos apmokėjimo, arba teismas yra priteisęs sumokėti skolą.
Būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi būti su nuomotoju raštu sudarę gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį ir ją įregistravę viešame registre.
Asmuo, turintis teisę į kompensacijas deklaruotos gyvenamosios vietos ir nuomojame būste, ar bendrai gyvenantys asmenys, deklaruojantys gyvenamąją vietą skirtinguose būstuose, privalo pasirinkti vieną iš būstų, už kurį teikiamos kompensacijos.
Daugiabučio namo butų savininkai, kurie kreipiasi dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijų, turi dalyvauti svarstant ir priimant sprendimą susirinkime dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo, jeigu toks sprendimas svarstomas ir priimamas, ir dalyvauti įgyvendinant šį projektą.
Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensuojama:
– išlaidų už būsto naudingojo ploto, bet ne didesnio už nustatytą normatyvą, šildymą, atsižvelgiant į energijos ar kuro rūšių sąnaudas, bet ne didesnes už normatyvą, dalis, viršijanti 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų per mėnesį ir valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) bendrai gyvenantiems asmenims dydžio arba 1,5 VRP dydžio vienam gyvenančiam asmeniui;
– išlaidų už geriamojo vandens kiekį, bet ne didesnį už normatyvą, dalis, viršijanti 2 procentus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų;
– išlaidų už karštą vandenį, kurio kiekis bei atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos karštam vandeniui ne didesni už normatyvus, dalis, viršijanti 5 procentus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų.
Jeigu daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo svarstant ir priimant sprendimą susirinkime dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir daugiabutis namas nebus atnaujinamas (modernizuojamas), nuo kito mėnesio bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui būsto šildymo išlaidų kompensacija mažinama 50 proc., o nuo kito šildymo sezono – neskiriama, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus.
Prašymą paslaugos vykdytojui galima pateikti tiesiogiai, asmeniui atvykus į atitinkamą seniūniją pagal gyvenamąją vietą ar į savivaldybės administraciją, galima atsiųsti paštu arba pateikti elektroniniu būdu Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje SPIS (www.spis.lt).
Trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Trūkstami dokumentai gali būti pateikiami per 2 mėnesius tais atvejais, kai pajamos paramai gauti apskaičiuojamos pagal mėnesio, nuo kurio skiriama parama, pajamas (tai yra, kai pasikeitęs pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, arba pasikeitusi bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis).
Apskaičiuotų kompensacijų sumos už centralizuotai tiekiamą šilumą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį pervedamos į šias paslaugas teikiančių juridinių asmenų sąskaitas už kiekvieną praėjusį mėnesį. Apskaičiuotų kompensacijų sumos, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui paruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kompensacijų gavėjams (išskyrus socialinę riziką patyrusius asmenis) išmokamos pinigais.
Savivaldybės administracija turi teisę tikrinti asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą; papildomai apklausti asmenis, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų; pasitelkti asmenis visuomenei naudingai veiklai; pasitelkti seniūnaičius, bendruomenės narius ir kitus suinteresuotus asmenis svarstant klausimus dėl paramos skyrimo.
Sprendimas dėl teisės į būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijas priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.
Asmuo apie priimtą sprendimą informuojamas prašyme nurodytu informavimo būdu.
Paslaugos gavėjai
Fiziniams asmenims ne verslo tikslais
Paslaugos tipas
El. būdu teikiama paslauga ne per el. valdžios vartus
Ne el. būdu teikiama paslauga
Funkcija, kurią vykdant teikiama paslauga
Atsakymas apie priimtą sprendimą dėl būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimo / neskyrimo.
Paslaugos rezultatas
Atsakymas apie priimtą sprendimą dėl būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimo / neskyrimo.
Teisės aktai
Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.215633/asr
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimas Nr. T-17 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/5ffbeba0ac3f11e48ebccd46991dfff9/asr
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 29 d. sprendimas Nr. T-137 „Dėl socialinių išmokų teikimo socialinę riziką patiriantiems asmenims Švenčionių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/eca79dc0e91e11ea9342c1d4e2ff6ff6/asr
Švenčionių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. rugpjūčio 31 d. įsakymas Nr. A-641 „Dėl telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašo patvirtinimo“
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/8f3d09d08e4111e7a3c4a5eb10f04386
Už paslaugos suteikimą atsakingi asmenys
Vardas, pavardė: Laima Boliaku
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė
priimanti Švenčionėlių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 31133
El. paštas: laima.boliaku@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Rimutė Vilkaitienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus specialistė
priimanti Švenčionėlių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 33164
El.paštas: rimute.vilkaitiene@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Meri Steckienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus specialistė
priimanti Švenčionėlių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 33164
El.paštas: meri.steckiene@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Armintė Dervinienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė
priimanti Švenčionių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 52646
El.paštas: arminte.derviniene@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Galina Čuvalova
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus specialistė
priimanti Švenčionių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 51944
El. paštas: galina.cuvalova@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Giedrė Jurcevičienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus specialistė
priimanti Švenčionių seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 52646
El. paštas: giedre.jurceviciene@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Jurga Aksenavičienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė
priimanti Pabradės seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 54538
El. paštas: jurga.aksenaviciene@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Gelena Verik
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus specialistė
priimanti Pabradės seniūnijos patalpose
Telefonas: 8 387 54538
El.paštas: gelena.verik@svencionys.lt
Vardas, pavardė: Jovita Vasiliauskienė
Pareigos: Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė
Telefonas: 8 387 66358
El.paštas: jovita.vasiliauskiene@svencionys.lt
Paslauga mokama
Ne
Paslaugos grupės ir pogrupiai
Socialinės apsaugos paslaugos
Gyvenimo atvejai
Kita
Inicijavimo forma
Prašymo gauti išmoką SP-3 (A1) forma
https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/seima-ir-vaikai/prasymu-formos-socialinei-paramai-gauti
Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo
1. Prašymą-paraišką (atsižvelgiant į aplinkybes):
1.1. prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti;
1.2. prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti (kai nesikeičia anksčiau pateikti duomenys).
2. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
3. Pažymas apie pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama parama, arba, jeigu pajamų šaltinis pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamos to mėnesio, nuo kurio skiriama parama.
4. Pareiškėjas, atsižvelgiant į jo ar bendrai gyvenančių asmenų situaciją, turi pateikti:
4.1. teismo nutartį dėl vaiko (-ų), įvaikio (-ių) išlaikymo, tėvystės nustatymo arba teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (-ų), įvaikio (-ių) materialinio išlaikymo;
4.2. įmonės, įstaigos, organizacijos, antstolio pažymą apie lėšas vaikui (vaikams) išlaikyti;
4.3. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos;
4.4. ikiteisminio tyrimo įstaigos, prokuratūros ar teismo išduotą dokumentą, kad asmuo augina vaiką, kuris gimė po nusikalstamos veikos (kaip jos pasekmė);
4.5. sudarytą sutartį su energijos, kuro, vandens tiekėjais dėl įsiskolinimo padengimo arba teismo sprendimą dėl įsiskolinimo padengimo.
5. Asmeninės atsiskaitomosios sąskaitos banke numerį (kai kreipiamasi dėl kieto kuro kompensacijos).
6. Atsiskaitymo už komunalines paslaugas knygelės numerį arba paslaugos gavėjo kodą.
7. Kitus dokumentus (atsižvelgiant į aplinkybes), patvirtinančius paramos reikalingumą.
Išorinis paslaugos adresas
Raktažodžiai
Būsto išlaidų kompensacija, būsto šildymo kompensacija, geriamojo vandens kompensacija, karšto vandens kompensacija
Neelektroninė paslauga
Neelektroninės paslaugos teikimo proceso aprašymas
1. Paslaugos gavėjas pateikia prašymą atvykęs į instituciją arba išsiunčia jį paštu.
2. Paslaugos vykdytojas išnagrinėja prašymą ir priima sprendimą dėl išmokos skyrimo / neskyrimo, arba informuoja paslaugos gavėją dėl prašymo papildymo.
3. Paslaugos gavėjas apie priimtą sprendimą informuojamas prašyme nurodytu informavimo būdu.
Neelektroninės paslaugos suteikimo trukmė
Paslaugos suteikimo
trukmė:
Dienų tipas:
31
Kalendorinės dienos
Elektroninė paslauga
Elektroninės paslaugos trumpas pavadinimas
Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimas ir mokėjimas
Elektroninės paslaugos nuoroda
https://www.spis.lt/
Elektroninės paslaugos brandos lygis
(IV) bendradarbiavimo lygis – visa paslauga užsakoma ir teikiama el. būdu, paslaugos gavėjui nereikia atlikti formalių procedūrų, pvz.: vykti į paslaugą teikiančią instituciją.
Elektroninės paslaugos teikimo proceso aprašymas
1. Paslaugos gavėjas prisijungia prie Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (https://www.spis.lt/).
2. Paslaugos gavėjas užpildo ir pateikia elektroninę prašymo formą.
3. Paslaugos vykdytojas išnagrinėja prašymą ir priima sprendimą dėl išmokos skyrimo / neskyrimo, arba informuoja paslaugos gavėją dėl prašymo papildymo.
4. Paslaugos gavėjas apie priimtą sprendimą informuojamas prašyme nurodytu informavimo būdu.
Elektroninės paslaugos suteikimo trukmė
Paslaugos suteikimo
trukmė:
Dienų tipas:
31
Kalendorinės dienos
Užsakant paslaugą reikalingas tapatybės nustatymas
Taip
Elektroninės paslaugos užsakymo prisijungimo būdai
Fiziniams asmenims ne verslo tikslais:
El. parašo naudotojams
ES šalių tapatybės kortelė (STORK)
Bankai
Asmens tapatybės kortelė
Juridiniams asmenims ne verslo tikslais:
Valstybės tarnautojo pažymėjimas
Prisijungimas naudotojo vardu ir slaptažodžiu