Programa „Tūkstantmečio mokyklos“|

Įgyvendinant švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ 65 veiklą, aštuntų klasių mokiniai ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Rimūtė Grigonienė, Laima Juodagalvienė, Vita Petkevičienė, Irena Stuglienė, Jolita Žemienė dalyvauja Tūkstantmečio mokyklų programos (TŪM) vizualinio mąstymo strategijos mokymuose. Programos tikslas – išmokyti mokinius atidžiai stebėti, analizuoti vaizdus ir ieškoti sąsajų.

Edukacija Cirkliškio dvare „Vaizdas pasakoja istoriją“

Spalio 8 d. visų aštuntų klasių mokiniai su mokytojomis vyko į Cirkliškio dvarą, vėlyvojo klasicizmo formų rūmus su 6 dorėniškųjų kolonų portiku, anksčiau priklausiusius Lietuvos didžiajam kunigaikščiui, o vėliau – grafams Mastovskiams.

Čia mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje „Vaizdas pasakoja istoriją“, kurios metu susipažino su dvaro istorija, architektūra ir kultūriniu paveldu. Stebėdami dvaro pastatus, jų detales bei aplinką, jie aiškinosi, kaip vaizdai ir architektūriniai elementai gali perteikti praeities įvykius ir pasakoti istorijas. Buvo įdomu klausytis edukatorių – ponios Domicelės Mastovskienės (Sandros Petkevičienės), šio dvaro šeimininkės, ir Irmos Kirkutienės – pasakojimo. Mokiniai apžiūrėjo išlikusius autentiškus klasicizmo laikotarpio statinius: apskrito plano ledainę su kūginiu stogu ir kalvę su puskolonių portalu.

Kitos pamokos metu mokiniai pagal vizualaus mąstymo principą aptars klasicistinio stiliaus paveikslus, ieškodami detalių, susijusių su Cirkliškio dvaro pastatais.

Edukacija bibliotekoje „Knygos veidas: ką sako viršelis?“

Spalio 20 d. tie patys aštuntų klasių mokiniai ir mokytojos tęsė vizualinio mąstymo mokymus Švenčionių rajono viešojoje bibliotekoje, kur dalyvavo edukacinėje veikloje „Knygos veidas: ką sako viršelis?“

Bibliotekos darbuotojos ne tik papasakojo apie bibliotekos veiklą, pristatė erdves ir eksponuojamus paveikslus, bet ir kvietė mokinius naudotis paslaugomis. Stebėdami paveikslus ir jų detales, mokiniai aiškinosi, kokias istorijas gali perteikti meno kūriniai.

Vizualaus mąstymo strategija buvo pritaikyta knygų viršeliams analizuoti. Mokiniai diskutavo, ką viršeliai perteikia: knygos temą, pagrindinę mintį, problemas ar ką nors kita. Buvo įdomu išgirsti mokinių įžvalgas apie tai, ką sako knygos veidas.

Mokytojos linki mokiniams ir toliau stebėti bei analizuoti ne tik meno kūrinius, bet ir įvairius simbolius, matomus aplinkoje.

Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų informacija

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Comments are closed.

Close Search Window