Programa „Tūkstantmečio mokyklos“|

Įgyvendinant švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ 106 veiklą 2025 m. rugsėjo 28 – spalio 3 dienomis rajono mokytojų komanda – po du vadovus ir tris pagalbos mokiniui specialistus iš kiekvienos gimnazijos – dalyvavo stažuotėje Danijoje. Stažuotės tema –  „Įtraukiojo ugdymo organizavimas ir praktika bendrajame ugdyme“. Pagrindinis  tikslas buvo susipažinti su Danijos įtraukiojo ugdymo sistema ir praktikomis bei plėtoti mokyklų vadovų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje.

Pirmąją dieną Kopenhagoje stažuotės dalyvius su Danijos švietimo sistema, paremta Grundtvigo ir Kierkegaardo idėjomis, supažindino Soren Thorborg –  švietimo konsultantas ir lektorius, turintis daugiau kaip 25 metų savivaldybės vadovo patirtį. Diskusijos metu aptarta Danijos mokyklos struktūra, jos stiprybės ir dabartiniai iššūkiai.

Kitą dieną komanda lankėsi Arena Skolen og Fritid mokykloje, kuri sėkmingai jungia formalųjį ugdymą su laisvalaikio veiklomis po pamokų. Šioje mokykloje 12 savaičių iš 40 skiriama projektiniam ugdymui, taip skatinant mokinių kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir derinant teorines žinias su praktika. Mokyklos vadovas ir  specialistai  akcentavo, kad visose srityse – nuo ugdymo veiklos iki mokymosi erdvių – didžiausias  dėmesys skiriamas saugiai, draugiškai ir įtraukiai aplinkai kurti.  

Trečią dieną delegacija vyko  į Langebjergskolen mokyklą Frederikborg savivaldybėje. Ši mokykla  išsiskiria mokinių gerovės, akademinio lygio ir asmenybės ūgties derme, remiasi projektinio mokymosi principais. Mokymosi erdvės, įskaitant dirbtuves ir lauko erdves gamtos apsuptyje, aktyviai išnaudojamos kūrybiškumui ir laisvalaikiui.

Ypatingas dėmesys mokykloje skiriamas mokinių atsakingam pasirinkimui, diskusijoms ir įtraukčiai. Įdomi tradicija – kiekvienas penktokas globoja pirmoką iki pat ketvirtos klasės, taip padėdamas spręsti problemas ir integruotis.

Vėliau mokytojai lankėsi Kopenhagos savivaldybės Psichologinės – pedagoginės konsultacijos skyriuje. Tai nemokamą pagalbą vaikams, šeimoms ir švietimo įstaigų darbuotojams teikianti tarnyba, kuri mokyklose atlieka specialiųjų pedagogų, logopedų ir socialinių pedagogų funkcijas. Skyriaus specialistės pristatė pagalbos teikimo modelį ir atsakė į klausimus apie vaiko gerovę bei tarpdisciplininį bendradarbiavimą.                     

Spalio 1 dieną komanda apsilankė  Skolerne Boserup mokykloje Roskildėje, kuri daugiau nei 25 metus dirba taikydama ADHD mokymo metodais. Mokykla rūpinasi ne tik akademiniais, bet socialiniais aspektais, padedančiais ugdyti draugystes ir stiprinti  bendruomenės ryšį. Diskutuota apie tai, kaip nustatyti ir panaikinti barjerus įtraukiajame ugdyme, dirbti su įvairių poreikių vaikais ir bendradarbiauti su tėvais. Aplankytas ir didelis terapinis ūkis šalia mokyklos.

Paskutinę stažuotės dieną  vyko susitikimas su DNS Twind – Alternatyvaus mokytojų rengimo mokyklos  – absolvente Svetlana. Ji pristatė ketverių metų programą, kurioje teorija derinama su praktika, o  pirmaisiais metais pusmetį keliaujama po Afriką. Taip ugdomi iššūkių  nebijantys, inovatyvias metodikas taikantys mokytojai, siekiantys kurti teigiamą poveikį pasauliui.

Paskutinis vizitas buvo Lygten privačioje mokykloje, kurioje vaikai ugdomi nuo lopšelio iki 10 klasės. Mokyklos vadovas pabrėžė saugios ir įkvepiančios aplinkos svarbą, kad vaikai galėtų augti ir mokytis pagal individualius poreikius. Pasak vadovo, čia dirba mokytojai, gebantys „matyti širdimi“, kas yra esminis įtraukties ir pagalbos principas.

Kiekvieną dieną po vizitų vykdavo dienos refleksija su vadove Enrika Benevičiene. Dalyviai aktyviai dalinosi įžvalgomis, lygindami Danijos ir Lietuvos švietimo sistemos įtraukties principus bei aptardami patirtis, kurias galės pritaikyti savo mokyklose.

Spalio 3 dieną  mokytojų komandos grįžo į savo mokyklas, kuriose būtinai dalinsis patirtimi, pritaikys naujoves ir remsis  gerąją Danijos švietimo sistemos patirtimi.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Informaciją parengė:
Asta Činčikienė, Švenčionių rajono Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
Programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė,

Rima Misiūnienė, Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
Programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė

Comments are closed.

Close Search Window