Aktualijos (socialinė parama), Naujienos|

Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra informuoja, kad nuo 2025 m. gegužės 2 d. Individualios pagalbos poreikio klausimynas bus pildomas tik gyvai, atvykus į Agentūros teritorinį skyrių. Ši tvarka padės geriau įvertinti asmens poreikius ir užtikrinti tikslesnį vertinimą. Tam tikrais atvejais išliks galimybė klausimyną pildyti nuotoliniu būdu.

Klausimynas bus pildomas gyvai: kodėl tai svarbu?

Klausimynas yra svarbi negalios nustatymo proceso dalis – jį pildant surinkti balai turi įtakos nustatant dalyvumo lygį (suaugusiems), neįgalumo lygį (vaikams), Individualios pagalbos išlaidų kompensacijos poreikį. 

„Pastebėjome, kad gyvai bendraudami, o ne telefonu, mūsų specialistai gali greičiau ir tiksliau suprasti, ar asmeniui viskas suprantama, ar reikalingi papildomi paaiškinimai ar daugiau laiko“, – sako Agentūros direktoriaus pavaduotoja Jelena Ivančenko.

Anot jos, svarbiausia, kuo tiksliau įvertinti individualius asmens poreikius. Klausimyno pildymas – jautrus procesas, apimantis įvairias žmogaus gyvenimo sritis – nuo kasdienės buities iki dalyvavimo socialinėje aplinkoje. Todėl labai svarbu, kad klientas pasitikėtų vertintoju, jaustųsi išgirstas ir suprastas. 

Nustatant negalią, klausimyne surinktų balų suma turi didelę įtaką galutiniam jos rezultatui. Nuo gegužės 2 d. klausimynas bus pildomas atvykus į Agentūrą, išskyrus kai kuriuos atvejus, kai tai padaryti yra labai sudėtinga. Agentūros padalinių adresus rasite čia.

Pensinio amžiaus asmenims klausimynus pildo savivaldybių ar jų įgaliotų įstaigų socialiniai darbuotojai. 

Kaip bus suderinamas klausimyno pildymo laikas?

Klausimyno pildymo vizitas bus derinamas individualiai. Asmeniui pateikus dalyvumo ar neįgalumo lygiui nustatyti reikalingus dokumentus, su juo susisieks Agentūros darbuotojas ir pasiūlys tinkamiausią laiką.

Agentūra rekomenduoja dokumentus pateikti elektroninėmis ryšio priemonėmis – tokiu atveju nereikės vykti į Agentūrą du kartus (pateikti prašymo ir pildyti klausimyno).

Elektroninėje erdvėje galimi šie prašymų pateikimo būdai: 

Norint pateikti popierinį prašymą, dokumentus galima siųsti registruotu paštu arba atnešti į vieną iš Agentūros teritorinių skyrių. Jų adresus rasite čia.

Išimtys. Kada klausimynas galės būti pildomas elektroninėmis ryšio priemonėmis?

Išimtiniais atvejais, klausimynas gali būti pildomas ir nuotoliniu būdu. Elektroninėmis ryšio priemonėmis – telefonu arba vaizdo skambučiais – užtikrinant gyvo vaizdo, teksto ir balso perdavimą realiuoju laiku. 

Nuotoliniu būdu klausimynas galės būti pildomas šiais atvejais:

  1. Kai dalyvumo lygis (suaugusiems) vertinamas ne pirmą kartą, asmeniui ankstesnio vertinimo metu buvo nustatytas 0–25 proc. dalyvumo lygis, ir dėl sunkios sveikatos būklės jis negali atvykti į Agentūrą. Išimtis netaikoma, jei asmuo arba jo atstovas nuo prašymo pateikimo iki klausimyno pildymo išreiškia norą pildyti klausimyną gyvai, Agentūroje, telefonu ar asmens buvimo vietoje.
  2. Kai atliekamas pakartotinis vertinimas po skundo dėl ankstesnio sprendimo. Išskyrus atvejus, kai asmuo ar jo atstovas nuo skundo pateikimo iki klausimyno pildymo išreiškia norą pildyti jį gyvai Agentūroje, telefonu ar, jei sveikatos būklė neleidžia atvykti, – asmens buvimo vietoje.
  3. Kai Lietuvoje paskelbta ekstremalioji situacija arba karantinas visoje šalies teritorijoje. Tokiu atveju klausimynas gali būti pildomas nuotoliniu būdu, atsižvelgiant į esamą situaciją.
  4. Kai dėl užsienyje gyvenančio asmens dalyvumo lygio (suaugusiems) vertinimo kreipiasi SODRA, jos teritorinis skyrius ar kita institucija, mokanti pensiją ar išmoką, ir asmuo ar jo atstovas pateikia prašymą pildyti klausimyną elektroninių ryšių priemonėmis.

Konsultavimo linija

Negalios nustatymo, individualios pagalbos, prieinamumo ir socialinio dalyvumo priemonių klausimais konsultacijos teikiamos konsultavimo linijos telefonu +370 5 230 30 60 .

Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacija

Comments are closed.

Close Search Window