Gimnazijos mokiniai ir mokytojai džiaugiasi, kad Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) projekto lėšos suteikė galimybę įsigyti mobiliosios laboratorijos priemones ir eksperimentų rinkinius. Šios priemonės yra skirtos tiek formaliojo, tiek neformaliojo švietimo veikloms. Mokiniai jau pradėjo tyrimus ir veiklas, kuriuose renkami, fiksuojami ir apdorojami duomenys naudojant naujas, modernias priemones.
Spalio 16 d. gimnazijoje vyko integruota STEAM pamoka „Šundės upelio ekosistema“, kurios metu 8a klasės mokiniai tyrė vandens chemines savybes, upelio augaliją ir bestuburius, naudodamiesi TŪM projekto metu gautomis EcoLabBox priemonėmis. Pagal atliktų tyrimų rezultatus mokiniai padarė išvadą, kad sodų bendrijos gyventojų ūkinė veikla upelio ekosistemai žalos nedaro. Pamoką vedė biologijos mokytoja D. Gaidamavičienė ir chemijos mokytoja N. Jankovska.
Pradinių klasių mokiniai taip pat aktyviai dalyvauja TŪM programos neformaliojo švietimo būrelio „Jaunasis tyrėjas“ veiklose. Šie mokiniai, naudodamiesi STEAM laboratorijos priemonėmis, tyrinėja erdvines figūras, modeliavimą ir atlieka įvairius eksperimentus, skatindami smalsumą bei kritinį mąstymą. Būrelio vadovės Jolanta ir Sigita džiaugiasi, kad mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir ugdo praktinius įgūdžius.
„Jaunųjų tyrėjų“ grupė taip pat atliko eksperimentus, tyrinėdami magnetų savybes, jų veikimo principus ir sąveiką su įvairiais objektais. Smagių popiečių metu mokiniai analizavo emocijas, o šypsenas matavo ne tik jie patys, bet ir jų tėveliai. Daug dėmesio buvo skirta ir vandens tausojimo problemoms. Mokiniai grupėse dėliojo dėliones ir žaidė stalo žaidimus, kurie skatino juos rūpintis vandens išsaugojimu, mokydamiesi, kaip saugoti šį brangiausią gamtos turtą.
TŪM projekto pradinių klasių mokiniai dalyvavo projekte „Žmogaus griaučiai – mūsų kūno atrama!“. Edukacinėje dalyje vaikai, naudodami lengvus, vaikams pritaikytus mokomuosius filmukus, sužinojo apie kaulų funkcijas. Pasitelkdami trafaretus, piešė, kirpo ir klijavo, kurdami bendrą plakatą „Mūsų kaulai juda kartu!“. Visi mokiniai, piešdami savo dydžio griaučių modelius, prisidėjo prie darbelių parodos, kurioje buvo eksponuojami jų sukurti kūriniai.
Gimnazijos „Jaunieji tyrėjai“ atliko tyrimą apie tai, kodėl negalima valgyti sniego. Išanalizavę literatūrą, mokiniai sužinojo, kad sniegas gali būti užterštas, nes jis sugeria ore esančius teršalus, tokius kaip smulkios kietosios dalelės, automobilio išmetamos dujos, sunkieji metalai ir kiti chemikalai. Be to, sniege gali būti bakterijų ir virusų. Mokiniai surinko sniego mėginius iš įvairių vietų, juos ištirpdė, filtravo ir atliko tyrimus naudodamiesi EcoLabBox rinkiniu. Tyrimai patvirtino hipotezę, kad net baltas ir švarus sniegas dažnai būna užterštas.
TŪM projekto veiklos skatina mokinių smalsumą, įsitraukimą į tyrimus ir praktinius eksperimentus, padeda ugdyti ne tik žinias, bet ir atsakingą požiūrį į aplinką bei gamtos išteklius.
Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis.
Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informaciją parengė Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazija.